26.08. 2023 - HardEST Enduro "Sadala Weekend 2023"
EMV / EKV III etapp 2023
HARD ENDURO VÕISTLUSREEGLID
Hard
enduro on enduro distsipliini raskema kategooria rahvusvaheline võistlus(sari) mis toimub eriti rasketes tingimustes ning kus võistlusrada ei pea olema
kõigile osalejatele jõukohane ja läbitav.
Võistlusdistsipliini eesmärgiks on Eesti enduro sõitjate taseme tõstmine ning rahvusvaheliste võistlejate „toomine“ Eestisse, et meie endurosõitjad saaksid end kodus proovile panna rahvusvahelises konkurentsis ning rahvusvaheliselt konkurentsivõimelistel radadel. Aastal 2025 võiks Eestis toimuva Hard Enduro võistluse osalejate arv ulatuda 1000 osavõtjani millest välisvõistlejaid on minimaalselt 50%.
Võistluste korraldajaks on EMF liikmesorganisatsioonid koostöös EMF-ga. EMF-i poolseks koordinaatoriks on EMF-Endurokomisjon.
1. Võistlusklassid:
Parimad hard enduro sõitjad.
b. SILVER
Kõik rahvuslike endurovõistluste E1, E2, E3 ja E40+ klasside sõitjad
c. BRONZE
Rahvuslike endurovõistluste Hobby, Junior, Beginners, Rookie, V50, V60, E W(Naised) klasside sõitjad jt huvilised
d. IRON
Kõik endurohuvilised kes ei soovi osaleda EMV ja EKV arvestuses. Võisteldakse etapi põhiselt korraldaja karikale ning hooaja kokkuvõttes karikaid ei väljastata. Korraldaja võib oma osavõistlusel seda võistlusklassi lisada aga ei pea.
Osavõtja võib soovi korral osaleda lubatust kõrgemas võistlusklassis aga mitte madalamas võistlusklassis.
2. Võistluse juhtimine
a. Kohtunikekogu
Võistluste üle korraldab järelevalvet ning lahendab kõik vaidlused ja protestid litsentseeritud võistluste Peakohtunik.
Võistlustel on määratud vähemalt järgmised kohtunikud/ametnikud/teenistused:
- Korraldaja
- Korralduse eest vastutav isik
- Peakohtunik
- Peasekretär
- Sekretariaat
- Rajameister
- Tehnilise kontrolli eest vastutav isik
- Ajavõtuteenuse eest vastutav isik
- Meditsiiniteenistuse vanem
3. Võistlustingimused
a. Võistleja litsents: Igal registreerinud võistlejal peab olema kehtiv rahvusliku motoföderatsiooni poolt väljastatud võistleja litsents. Kohapeal saab lunastada ühekordse võistluslitsentsi (lisandub stardimaksule) mis kehtib selle konkreetse võistluse jooksul.
b. Võistlusnumbrid:
i. Väljastab korraldaja jooksvas järjekorras kogu hooajaks. Registreerimisel on osalejal võimalus märkida oma soovitud võistlusnumbri ning korraldaja arvestab selle sooviga võimalusel. Võistlusmasinal PEAVAD olema võistlusnumbri juures võistlussarja korraldajate sponsorite nimed/logod nagu väljastatavatel võistlusnumbritel. Sponsorite kleebistest keeldumisel lisandub osalustasule 100€. Üldvõitjal on õigus järgmiseks hooajaks numbrile 1. Sellest loobumisel numbrit 1 kellelegi teisele ei väljastata.
ii. Võistlusnumbrid:
1. GOLD – 1-99
2. SILVER – 100-299
3. BRONZE – 300-599
4. IRON – 600-999
c. Stardimaks on ühepäevasel võistlusel maksimaalselt 50€ ja kahepäevasel maksimaalselt 75€. Mitte eelregistreerunud võistlejal lisandub stardimaksule 25 EUR.
d. Võistlusreeglid:
i. Võistluspäeval peavad võistlusmasinad olema kinnisel stardialal ettenähtud stardijoonel minimaalselt 30 min enne starti.
ii. Võistlus toimub reeglina kestussõidu põhimõttel ühisstardina vähemalt võistlusklasside lõikes. Võistluse kestvuse / pikkuse määrab iga korraldaja oma võistlusjuhendis. Võistlus lõpeb finišilipu märguandega finišijoonel. Osavõistluse korraldaja võib võistlusformaati muuta sätestades selle etapi võistlusjuhendis.
iii. Kõrvaline abi on kogu võistluse vältel keelatud kõikidel GOLD klassi võistlejatel (madalamatel klassidel vastavalt korraldaja võistlusjuhendile). Võistlejad ise võivad kaasvõistlejaid aidata välja arvatud teise võistleja võistlusmasina juhtimine / sõitmine.
iv. Rajakohtunikud võivad abistada kõiki võistlejaid, et vältida ohtlikke olukordi või suuremaid ummikuid rajal.
v. Võistlejatel on keelatud kasutada telefoni-/raadiosidet võistluse ajal.
vi. Võistlusrada on märgistatud ühtse märgistusega kogu raja ulatuses ning ekstreemsed, konkreetsele võistlusklassile määratud, lõigud on märgistatud vastava klassi nimeliste siltidega ning hargnemiskohad on mehitatud kohtunikega.
vii. Võistleja ei tohi kasutada madalama võistlusklassi jaoks tehtud ümbersõitusid. Ümbersõidud on märgistatud vastava klassi nimetusega siltidega ning mehitatud kohtunikega. Võistleja võib kasutada kõrgema võistlusklassi rada.
viii. Võistleja peab terve sõidu asuma märgistatud rajal. Kui võistleja satub rajalt välja, peab ta rajale tagasi tulema samast kohast (või mõnest varasemalt läbitud kohast).
ix. Raja „lõikamine“ on keelatud (karistuseks minimaalselt 30 sek ajatrahv kuni diskvalifitseerimine iga juhtumi kohta vastavalt Peakohtuniku otsusele). Raja „lõikamine“ lindist läbi sõitmisega ning lindi parandamata jätmine karistatakse võistleja diskvalifitseerimisega.
x. Võistlus võib olla nii ühe- kui kahepäevane mille otsustab etapi korraldaja ning sätestab selle võistlusjuhendis.
xi. Ametlikule võistluspäevale (dele) võib eelneda proloog mille sisu ja mõju tulemustele sätestatakse etapi võistlusjuhendis.
e. Tehnilised tingimused:
i. Iga võistlusel osalev mootorratas peab kogu võistluse jooksul vastama EMF poolt kinnitatud võistlusreeglitele ning olema ohutu nii kasutajale kui ka kaasvõistlejatele. Korraldaja tagab võistlusmootorratta ja turvavarustuse tehnilise kontrolli etapi võistlusjuhendis.
ii. Mootorratta kubatuur ja taktilisus on vaba kõikidele klassidele
iii. Mootorratas ei pea olema riiklikus registris ega omama kehtivat liikluskindlustust kuna võistlus toimub väljaspool avalikke teid ja liiklust.
4. Muud regulatsioonid
a. Registreerimine
i. Võistlusele registreerimine toimub elektrooniliselt ja eelregistreerimine lõpeb minimaalselt 6 ööpäeva enne võistluse algust. Hilisel registreerimisel, 5-2 ööpäeva enne võistluse algust lisandub stardimaksule 50%. Põhjendatud juhtudel on võimalik vahetada võistlejate nimesid kuni jääb minimaalselt 2 ööpäeva stardini.
ii. Registreerimisel märgitakse ära:
1. Võistlusklass
2. Võistleja ees- ja perenimi
3. Klubi nimi
4. Soovitud võistlusnumber
b. Tulemuste arvestamine:
i. Võistlus toimub reeglina kestussõidu põhimõttel. Iga võistluspäeva eest saab võistleja punkte. Kahepäevase võistluse võitja selgub punktisumma alusel kus sama punktiarvu korral saab määravaks viimase võistluspäeva parem koht.
ii. Tulemuse saamiseks peab võistleja ületama ajavõtujoone võistluse jooksul vähemalt ühel korral.
iii. Hooaja kokkuvõttes lähevad arvesse hooaja kõikide etappide punktid. Kui võistleja vahetab hooaja sees võistlusklassi, siis võistlusklassi punkte ühest klassist teise üle ei kanta (ehk klassi siseselt alustab võistleja nö. puhtalt lehelt). Hooaja arvestuses teenitud EMV punktid jäävad alles.
iv. Eesti Meistrivõistluste punktiarvestus: võistlejad restatakse üldjärjestusse vastavalt võistlusklassidele (alates raskeimast – Gold, Silver, Bronze) ja klassisisestele tulemustele. EMV punkte saavad 250 parimat võistlejat
1. Näide: Gold klassis saavad tulemuse kirja 50 osalejat, Silver klassis 150, Bronze klassis 300. EMV punkte saavad Gold klassi 50 osalejat ja Silver klassi 150 osalejat ja Bronze klassi esimesed 50.
v. Klubiarvestus: Arvestatakse EMV punktide põhjal. Arvesse lähevad iga klubi 5 parimat sõitjat.
vi. Eesti Karikavõistluste punktiarvestus (Silver ja Bronze klassid): võistlejad reastatakse vastavalt tulemusele võistlusklassis (klassi sisene punktiarvestus).
vii. Punktisüsteem: vt lisa 1
c. Autasustamine
i. Igal etapil autasustatakse iga võistlusklassi kolme paremat võistlejat.
ii. Iga etapi korraldaja võib lisada võistlusklasse, suurendada autasustatavate hulka ning välja anda eriauhindu ja kingitusi. Klubide arvestuses autasustatakse parimat klubi.
iii. Hooaja kokkuvõttes on enim EMV punkte kogunud võistleja Eesti Meister Hard Enduro-s.
iv. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse Silver / Bronze võistlusklassi kolme paremat võistlejat EKV karikaga.
v. Hooaja kokkuvõttest autasustatakse parimat klubi rändkarika ja Klubide karikaga mis jääb jäävalt võitnud Klubile
d. Vaidluste ja protestide lahendamine
i. Vaidlused ja protestid esitatakse kirjalikult võistluse sekretariaati adresseerituna peakohtunikule hiljemalt 15min peale viimase osavõtja finišeerimist. Protesti esitamisega koos makstakse lunaraha 100€, mis tagastatkse protesti rahuldamisel. Protest vaadatakse peakohtuniku poolt läbi esimesel võimalusel ning otsus tehakse enne autasustamist. Tulemusi mitte mõjutava protesti võib läbi vaadata ja otsuse kujundada hiljemalt nädala jooksul. Peakohtunik annab sellest protesti esitajale teada võistluspaigas.
e. Küsimustes, mida antud võistlusreeglid ei kata, lähtutakse „FIM HARD ENDURO WORLD CHAMPIONSHIP REGULATIONS 2022“ dokumendist.
Lisa 1: punktisüsteem võistlussarja arvestuses (kui sar viiakse läbi)
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
1 |
1000 |
|
36 |
224 |
|
71 |
180 |
|
106 |
145 |
2 |
850 |
|
37 |
222 |
|
72 |
179 |
|
107 |
144 |
3 |
770 |
|
38 |
220 |
|
73 |
178 |
|
108 |
143 |
4 |
690 |
|
39 |
218 |
|
74 |
177 |
|
109 |
142 |
5 |
610 |
|
40 |
216 |
|
75 |
176 |
|
110 |
141 |
6 |
570 |
|
41 |
214 |
|
76 |
175 |
|
111 |
140 |
7 |
530 |
|
42 |
212 |
|
77 |
174 |
|
112 |
139 |
8 |
490 |
|
43 |
210 |
|
78 |
173 |
|
113 |
138 |
9 |
460 |
|
44 |
208 |
|
79 |
172 |
|
114 |
137 |
10 |
430 |
|
45 |
206 |
|
80 |
171 |
|
115 |
136 |
11 |
400 |
|
46 |
205 |
|
81 |
170 |
|
116 |
135 |
12 |
380 |
|
47 |
204 |
|
82 |
169 |
|
117 |
134 |
13 |
360 |
|
48 |
203 |
|
83 |
168 |
|
118 |
133 |
14 |
340 |
|
49 |
202 |
|
84 |
167 |
|
119 |
132 |
15 |
325 |
|
50 |
201 |
|
85 |
166 |
|
120 |
131 |
16 |
310 |
|
51 |
200 |
|
86 |
165 |
|
121 |
130 |
17 |
295 |
|
52 |
199 |
|
87 |
164 |
|
122 |
129 |
18 |
285 |
|
53 |
198 |
|
88 |
163 |
|
123 |
128 |
19 |
275 |
|
54 |
197 |
|
89 |
162 |
|
124 |
127 |
20 |
265 |
|
55 |
196 |
|
90 |
161 |
|
125 |
126 |
21 |
260 |
|
56 |
195 |
|
91 |
160 |
|
126 |
125 |
22 |
255 |
|
57 |
194 |
|
92 |
159 |
|
127 |
124 |
23 |
250 |
|
58 |
193 |
|
93 |
158 |
|
128 |
123 |
24 |
248 |
|
59 |
192 |
|
94 |
157 |
|
129 |
122 |
25 |
246 |
|
60 |
191 |
|
95 |
156 |
|
130 |
121 |
26 |
244 |
|
61 |
190 |
|
96 |
155 |
|
131 |
120 |
27 |
242 |
|
62 |
189 |
|
97 |
154 |
|
132 |
119 |
28 |
240 |
|
63 |
188 |
|
98 |
153 |
|
133 |
118 |
29 |
238 |
|
64 |
187 |
|
99 |
152 |
|
134 |
117 |
30 |
236 |
|
65 |
186 |
|
100 |
151 |
|
135 |
116 |
31 |
234 |
|
66 |
185 |
|
101 |
150 |
|
136 |
115 |
32 |
232 |
|
67 |
184 |
|
102 |
149 |
|
137 |
114 |
33 |
230 |
|
68 |
183 |
|
103 |
148 |
|
138 |
113 |
34 |
228 |
|
69 |
182 |
|
104 |
147 |
|
139 |
112 |
35 |
226 |
|
70 |
181 |
|
105 |
146 |
|
140 |
111 |
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
|
Koht |
Punktid |
141 |
110 |
|
176 |
75 |
|
211 |
40 |
|
246 |
5 |
142 |
109 |
|
177 |
74 |
|
212 |
39 |
|
247 |
4 |
143 |
108 |
|
178 |
73 |
|
213 |
38 |
|
248 |
3 |
144 |
107 |
|
179 |
72 |
|
214 |
37 |
|
249 |
2 |
145 |
106 |
|
180 |
71 |
|
215 |
36 |
|
250 |
1 |
146 |
105 |
|
181 |
70 |
|
216 |
35 |
|
|
|
147 |
104 |
|
182 |
69 |
|
217 |
34 |
|
||
148 |
103 |
|
183 |
68 |
|
218 |
33 |
|
||
149 |
102 |
|
184 |
67 |
|
219 |
32 |
|
||
150 |
101 |
|
185 |
66 |
|
220 |
31 |
|
||
151 |
100 |
|
186 |
65 |
|
221 |
30 |
|
||
152 |
99 |
|
187 |
64 |
|
222 |
29 |
|
||
153 |
98 |
|
188 |
63 |
|
223 |
28 |
|
||
154 |
97 |
|
189 |
62 |
|
224 |
27 |
|
||
155 |
96 |
|
190 |
61 |
|
225 |
26 |
|
||
156 |
95 |
|
191 |
60 |
|
226 |
25 |
|
||
157 |
94 |
|
192 |
59 |
|
227 |
24 |
|
||
158 |
93 |
|
193 |
58 |
|
228 |
23 |
|
||
159 |
92 |
|
194 |
57 |
|
229 |
22 |
|
||
160 |
91 |
|
195 |
56 |
|
230 |
21 |
|
||
161 |
90 |
|
196 |
55 |
|
231 |
20 |
|
||
162 |
89 |
|
197 |
54 |
|
232 |
19 |
|
||
163 |
88 |
|
198 |
53 |
|
233 |
18 |
|
||
164 |
87 |
|
199 |
52 |
|
234 |
17 |
|
||
165 |
86 |
|
200 |
51 |
|
235 |
16 |
|
||
166 |
85 |
|
201 |
50 |
|
236 |
15 |
|
||
167 |
84 |
|
202 |
49 |
|
237 |
14 |
|
||
168 |
83 |
|
203 |
48 |
|
238 |
13 |
|
||
169 |
82 |
|
204 |
47 |
|
239 |
12 |
|
||
170 |
81 |
|
205 |
46 |
|
240 |
11 |
|
||
171 |
80 |
|
206 |
45 |
|
241 |
10 |
|
||
172 |
79 |
|
207 |
44 |
|
242 |
9 |
|
||
173 |
78 |
|
208 |
43 |
|
243 |
8 |
|
||
174 |
77 |
|
209 |
42 |
|
244 |
7 |
|
||
175 |
76 |
|
210 |
41 |
|
245 |
6 |
|